راه کار های اعتماد به نفس

عتمادبنفس در زندگی هریک از ما نقشی ضروری دارد و بدون آن نمی توانیم حتی نخستین گام را برای تلاش در جهت دستیابی به اهدافمان برداریم . اگر خودمان را باور داشته باشیم ، به رغم عوامل دلسرد کننده و موانع موقتی که با آن هاآموزش علم بازاریابی شبکه ای مواجه می شویم ، همواره با شهامت و انرژی به پیش می رویم . 

این اعتماد بنفس از کجا می آید ؟ چطور می توان خود را خود را باور کرد ؟ در اینجا ۷ راز مهم وجود دارد که اگر از آن ها آگاه شوید ، می توانید نسبت به خود ، باوری تزلزل ناپذیر و ایمانی راسخ داشته باشید .
۱ . آگاهی های خود را افزایش دهید :
فراگیری مهارت های جدید در زمینه کاری و شخصی ، اولین گام برای رسیدن به اعتمادبنفس است . زمینه های مهمی را که برای موفقیت در آن ها به اعتمادبنفس بیشتری نیاز دارید ، بشناسید و سپس در این موارد با مطالعه و تمرین بیشتر آگاهی و توانایی های خود را افزایش دهید .

 

 

‏۲ . موفقیت های کوچک خود را دست کم نگیرید :
علاوه بر آنچه گفته شد ، اعتماد بنفس ما از موفقیت های کوچکی سرچشمه می گیرد که روزانه بدست می آوریم و پلی می شود برای اینکه دانش ما را به مرحله عمل برساند . شاید آن ها هدف نهایی ما نباشند ؛ اما هریک در جای خود بسیار مهم اند . حتی یک دلگرمی ساده از طرف همکارتان یا تعریف و تشکر از شما به خاطر کار مثبتی که انجام داده اید ، می تواند اعتمادبنفس تان را بسیار افزایش دهد .
۳ . برای داشتن ایمانی قوی تمرین کنید :
افرادی که اعتمادبنفس بالایی دارند ، باور دارند که خالق این عالم برای زندگی هریک از ما نقشه ای دارد . آن ها معتقدند اگر این طرح الهی را در پیش گیرند ، موفق خواهند شد . بی شک برای رسیدن به هر هدفی باید دستیابی به آن را باور داشت . در ابتدا به استعداد های خود ایمانی راسخ داشته باشید . چنین باور سازنده ای شما را در تعیین و رسیدن به هدف تان یاری می کند .
‏۴ . همواره قاطعانه تصمیم بگیرید :
بی تردید هریک از ما در زندگی با موانع و دلسردی هایی روبرو می شویم . گاهی این نا امیدی ها طبیعی است ؛ اما اگر به آن ها مانند وسیله ای برای یادگیری و رشد معنوی خود بنگریم ، به خوبی در می یابیم که این ناکامی ها و سرخوردگی ها پایان راه نیست . اگر به توانایی هایتان ایمان بیاورید ، قاطعانه تصمیم گیری می کنید . اگر در راه رسیدن به هدف تان ثابت قدم باشید و اراده ای قوی داشته باشید ، می توانید بر موانع غلبه کنید . اگر در دشواری های این مسیر به جای رها کردن و منصرف شدن ، همواره مصمم و هدفمند باشید ، به خوبی می توانید با چالشها روبرو شوید و در نهایت پیروز شوید .
۵ . از تجربیات و مشاوره بالاسری ها و رهبران خود بهره بگیرید :
در زمینه هایی که احساس می کنید به اعتماد بنفس بیشتری نیاز دارید ، از رهبران با تجربه یا متخصصین راهنمایی بخواهید . تمام کتاب ها ، مقالات و سمینارهای مرتبط با این موضوع ( چه نتورک مارکتینگ و چه رشد شخصیتی ) می تواند برای تان مفید باشد . یک مشاور توانا نیز به شما کمک می کند تا بر اهدافتان تمرکز کنید و همواره خود را در برابر آن ها مسئول و پاسخگو بدانید . در ضمن به یاد بسپارید که اعتمادبنفس ، اعتمادبنفس بیشتری می آورد .
‏۶ . همواره خود را در ذهنتان قوی و با اعتماد بنفس مجسم کنید : 
اگر خودتان را اینگونه تصور کنید ، به تدریج این رویا در زندگی تان رنگ واقعیت می گیرد . از خود بپرسید اگر در موقعیت های خاص ، اعتمادبنفس لازم را داشته باشید ، تا چه اندازه احساس خوبی خواهید داشت و چه کارهایی خواهید کرد ؟ در ذهنتان خود را ببینید که با شهامت و اعتقادی خلل ناپذیر در راه ساختن تجارت تان پیش می روید و هیچ چیز نمی تواند جلوی رشدتان را بگیرد .
اگر این تصویر ذهنی را برای مدتی حفظ کنید ، خودتان درمی یابید که رؤیایتان به حقیقت می پیوندد .
۷ . انتظار موفقیت خود را داشته باشید :
داشتن انتظارات مثبت ، همان ایمان است . حال که در ذهنتان مجسم کرده اید رسیدن به موفقیت مالی و شخصیتی ( اعتمادبنفس ) تا چه اندازه لذت بخش است ، طوری رفتار کنید که گویی این ویژگی های مثبت را دارید . در مسیر دستیابی به اهداف تان مشتاقانه و با اطمینان گام بردارید . حالا دیگر شما به گونه ای مطمئن و قاطعانه همه چیز را می بینید و به خوبی می دانید به هر چه انتظار آن را می کشید ، خواهید رسید . پس اگر همواره از خودتان اعتمادبنفس را انتظار داشته باشید ، بی تردید اینگونه خواهید شد .
‏* کمی به خودتان زمان بدهید تا به صورت تدریجی طی چند ماه آینده با استفاده از این اقدامات ، اعتمادبنفس خود را افزایش دهید . هم اینک کاغذی بردارید و در آن کارهایی را یادداشت کنید که قرار است برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید . باید بدانید که هریک از این اقدامات در مسیر رسیدن به خواسته هایتان تفاوت مثبت و چشمگیری ایجاد می کند و باعث می شود مصمم و سریع تر به سوی رؤیاهای تان گام بردارید . شما از همین امروز می توانید اعتمادبنفسی تزلزل ناپذیر و روبه افزایش داشته باشید که در تمام مراحل وجودتان را سرشار از موفقیت و شادی خواهد کرد .



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: